در مقاله قبلی در مورد تمرین تجسم به شما قدرت و تاثیری گذاری آن را در زندگی توضیح دادم. اکنون می خواهم در  مورد شیوه ی صحیح تجسم کردن برای شما توضیحاتی را ارائه بدهم.

اول از همه بهتر است بدانید که اگر شما تنها 13 ثانیه برروی خواسته خود متمرکز بشوید وآن را تجسم کنید یعنی در مسیر آن قرار گرفته اید و اگر 68 ثانیه بتوانید آن را تجسم کنید یعنی آنکه به آن خیلی ، خیلی نزدیک شده اید.

اما ذهن انسان کنجکاو است و خیلی زود از روی موضوع مورد نظر عبور می کند و شاید 1 یا 2 ثانیه بتوانید خواسته را تجسم کند وبرای اینکه بتوان درست تمرین تجسم را انجام داد نیاز به تمرین می باشد.

اما تمرین اینکه بتوانید خلاق تجسم کنید وبا تمام جزئیات این است که سعی کنید هر چیزی را به ذهن بسپارید با تمام جزئیات آن وسپس چشمان خود را ببندید و آن را ببینید.

برای اینکه بتوانید بهتر این تمرین را درک کنید همین حالا تمرین زیر را انجام بدهید.

هر آنچه که نزدیک شما می باشد حال می خواهد گوشی همراه ، لیوان ، هدفون ویا هر چیز دیگری را بردارید اول بدنه آن را به ذهن بسپارید یعنی شکل کلی آن را و سپس چشمان خود را ببندید و آن را تجسم کنید حال چشمان خود را باز کنید به فرض که یک جعبه دستمال کاغذی برداشته اید ، حال سعی کنید که نقش و نگار موجود برروی جعبه را به خاطر بسپارید دوباره چشمانتان را ببندید و این بار جعبه را همراه با آن نقش و نگار ها تجسم کنید و دوباره چشمانتان را باز کنید و این بار متن موجود برروی جعبه را به خاطر بسپارید دوباره چشم ها را بسته و این بار جعبه را با نقش و نگارها و نوشته های روی آن تجسم کنید.

این تمرین را برای انواع لوازم و محیط انجام دهید ، کم کم خواهید دید که خیلی خوب می توانید تجسم خلاق داشته باشید.

تجسم کردن نیاز به قوانین خاص ندارد اما موضوعات و عواملی می باشند که اگر هنگام تجسم بتوانید آن موضوعات و عوامل را اجرا کنید بسیار می تواند به تجسم خلاق شما کمک نماید.

در مقالات بعدی با شما در مورد تاثیر گذاری موسیقی های آرامش بخش و سابلیمینال در تجسم ، تاثیر گذاری عبارات تاکیدی در هنگام تجسم و باید ها و نباید ها در مورد تمرین تجسم صحبت خواهم کرد.

و به یاد داشته باشید که تمرین موجود در این مقاله را حتما تا هفته بعد انجام بدهید چرا که این تمرین پیش زمینه ای برای موضوعاتی است که در مقالات بعدی می خواهم توضیح بدهم واگر این تمرین را انجام ندهید ، انجام دادن تمرینات مقالات بعدی برای شما دشوار خواهد بود.